Skip to main content
  • 26.02.2023.

Tomislav Pereti – Discotheque Vol. 1

Disco, soul, funk i srodni žanrovi i podžanrovi kumovali su stvaranju house i techno glazbe

Kultura sempliranja glazbe, koja je uzela maha 80' godina prošlog stoljeća i održala se do danas, zaslužna je za stvaranje velikih house hitova, a sa druge strane i odličnih "underground" stvari.

Sempliranje je zabavna stvar i moram priznati da sam se jako navukao na sempliranje ovo ljeto dok sam ponavljao gradivo u Abletonu. S obzirom na moj opsesivno-kompulzivni poremećaj kod iskopavanja glazbe, prije nego sam se počeo igrati sa izrezivanjem komadića te spajanjem istih, morao sam prekopati pola interneta kako bi bio siguran da nisam propustio neku stvar vrijednu pažnje.

Na kraju sam naletio na kompilacije "Grand 12 Inches" koje potpisuje Ben Liebrand. To mi je skroz olakšalo posao, ali i stvorilo opsesiju. Imao sam u glavi sav taj disco i funk i morao sam ga se nekako riješiti. Uzeo sam vikend za pultom Aquariusa i vrtio ga dva dana zaredom na ljetnoj terasi najljepšeg kluba u gradu.

I to je bilo dovoljno neko vrijeme. A opsesija ne bi bila opsesija da nekako ne nađe neki novi kanal da se vrati u život. I eto nas tu. Vi sa jedne strane ja sa druge, baš kao i u klubu, samo je ovo u nekom drugom formatu. Uglavnom, da pređem na stvar, odlučio sam vam svaki mjesec predstaviti po 5, uglavnom disco stvari i napisati neku činjenicu o istima.


Foto: Tomislav Pereti – autor kolumne i tvorac klupske večeri VON

Carly Simon – Why (12" Mix) (1982, Wea)

Stvar koja ima legendaran i kultni status u povijesti elektroničke glazbe, a najbolje je to opisao nitko drugi već Laurent Garnier u svojoj knjizi: "Jedan dj pušta Why američke country pjevačice Carly Simon. U tom trenutku čujemo, najprije izdaleka, zatim sve bliže, strašnu grmljavinu reaktora. Zatim nas kidajući oblak na nekoliko metara od naših k nebu uzdignutih ruku, dok vrisak usmjeravamo k anđelima, jedan avion pozdravlja, usporava na nekoliko sekunda i nestaje…"

Zna li Carly Simon da su tisuće urlale na svaki stih njezine slatke pjesme? Zna li ona da je od tada na Sjeveru postalo nemoguće završiti party bez "Why" kao zadnjeg pozdrava?"

Stvar je producirana od strane velikih hitmejkera grupe Chic, Neila Rodgersa i Bernarda Edwardsa. Tada je brand Chic bio toksičan za radio jer je bio disco, koji je tih godina bio demoniziran, ali je Carly bila i više nego poželjna na playlistama.

First Choice – Double Cross (Special 12" Disco Mix) (1979, Gold Mind Records)

Stvar koja je semplirana u najmanje 20 stvari, a meni osobno su to najbolje odradili Detroit Swindle u svom hitu "The Break Up".

First Choice je ženska grupa, aktivna između 1971. i 1984. godine, pa kasnije od 2014, sve do danas. Izdavale su za Philly Grooves, Gold Mind, Warner Bros. Records i Salsoul. Grupa je bila utjecajna na rani house i techno, baš zbog toga što su ih semplirali mnogi artisti.

Tullio De Piscopo – Stop Bajon (12" Version) (1984, Bagaria)

Ovdje je najbolje započeti sa remiksom koji je Michael Gray izbacio prošlo ljeto. Michael je malo podigao tempo i poštivajući ključne elemente odradio odličan posao. Još uvijek nimalo istrošena verzija mogla bi biti i ovo ljeto rotirana po svim mogućim beach barovima i klubovima. Veliku podršku dali su i Marco Carola, Tocadisco, David Penn, Richie Hawtin te mnogi drugi.

Originalna vokalna 12-inčna verzija bila je ogroman klupski hit u drugoj polovici 80-ih godina, te jedna od himni Chicago House glazbe. Još uvijek je voljena te je puštaju mnogi dj-evi kao npr. Dj Harvey na svojim "Mercury Rising" večerima u klubu Pikes na Ibizi.

Change – A Lover's Holiday (Full Length Album Version) (1980, Warner Bros. Version)

Stvar koju su semplirali čak i britanske legende Happy Mondays u istoimenoj stvari, na albumu Pills 'N 'Thrills and Bellyaches, izdanom 1990. godine za još legendarniji Factory Records (preporučam pogledati film "24 Hour Party People"). Između ostalih, sampleove su također koristili Chromeo te Late Nite Tuff Guy.

The B.B.&Q. Band – Starlette (Album Version) (1981 Capitol Records)

Odlična stvar grupe B.B.Q. sa debitantskog albuma The Brooklyn Bronx & Queens Band. Album je producirao kreator benda, Jacques Fred Petrus, legendarni poduzetnik i pionir post-disco glazbe. Producent koji je formirao malo prije spomenutu spomenutu grupu Change.

boogaloo web
boogaloo nye
Sempliranje. Bez sumnje, jedno od najutjecajnijih i najkreativnijih tehnika moderne glazbene produkcije – no istovremeno često omraženo i osporavano
boogaloo nye
Sempliranje. Bez sumnje, jedno od najutjecajnijih i najkreativnijih tehnika moderne glazbene produkcije – no istovremeno često omraženo i osporavano