Skip to main content
  • 6.01.2019.

46 000 Eura kazne?! – Pa se ti igraj s Berghainom…

Dva ljeta i zime su prošla od kada je švedski dizajner igara Aleksander Kandiloros s kolegama Joakimom Bergkvistom i Andreom Forsblom stvorio igru kao parodiju na Berghainovu legendarnu politiku na vratima.

Piše: 


Igrači se smjenjuju u ulozi na poziciji najpoznatijeg globalnog vratara Svena Marquardta i biraju koga puštaju u klub na osnovu karata s tipičnim gostima kluba. Gosti dobivaju poene na temelju društvenog statusa i igra je namijenjena kao zabava, a Kandiloros kaže: "Uspiješ li unutra ubaciti medvjeda na primjer, dobivaš najveći mogući broj bodova. Hipsteri su u redu dok god ih ne pustiš previše. Pustiti turista je loše. Igra je osmišljena kao satira koja se šali s klupskom kulturom i aurom koja okružuje Berghain. Najbolja grupa karata koju možeš dobiti zapravo su LGBTQ karte. Prava svrha igre je zapravo širenje svijesti o LGBTQ kulturi."

Uspješna Kickstarter kampanja skupila je oko 7000 Eura što je bilo dovoljno za stvaranje 1500 primjeraka igre "Berghain ze game" koja se zatim rasprodala po odabranim prodavaonicama u Švedskoj. No Berghainu nije bilo zabavno pa su dizajnere odlučili odvući na sud tvrdeći da je naziv "Berghain" i svaki opis noćnog kluba zaštićena marka. Kandiloros i kolege napomenuli su da su oni zaštitili to ime u Švedskoj gdje se igra prodavala, ali kao ustupak i znak dobre volje preimenovali su igru u "Bergnein". No, klubu to nije bilo dovoljno i čak je i podnesen zahtjev za zaštitu imena Bergnein kao derivata Berghaina.

Nakon godinu dana otvorenog sudskog procesa okružni sud u Göteborgu prethodnoga tjedna presudio je u korist Berghaina, a tvrtka za kreiranje društvenih igara Beware of Ninja mora platiti 46 tisuća Eura sudskih troškova i odštete gospodinu Marquardtu. Odvjetnici su tvrdili da su dizajneri eksploatirali Marquardtovo ime i bez njegove suglasnosti promovirali igru i nakon što je Berghain prijavio Kickstarter kampanju, no iz Beware of Ninja tvrde da kako je igra satira i time bi trebala potpasti pod zakon o slobodi tiska u Švedskoj. Sud je vagnuo da se, pošto je svrha igre bila zarada, više ne radi o slobodi tiska već o uređenju marketinga.

Sud je također naredio da dizajneri objave odluku o povlačenju igre u švedskim dnevnim novinama Afonbladetu kao kompenzaciju za 1500 već prodanih primjeraka i također naložio da svi dosadašnji primjerci budu uništeni.

Kandiloros pak razmišlja o tome da u prodaju pusti novu verziju igre koja bi ostala u okvirima zakona: "To će biti najekskluzivnija igra koju smo ikada napravili, s ograničenim rokom prodaje, što će nam pomoći da povratimo nešto od novca." i dodaje – " Za klub koji je poznat po toleranciji i prihvaćanju mislim da je vrlo korporativno s njihove strane da na nas pošalju vojsku odvjetnika. To je čudan način da brane svoj underground imidž."

Pa je li ova farsa bila potrebna, je li Berghain u koljenima posjekao nešto to je zapravo bila free reklama imena kroz zabavnu igrariju. Štete li Ninje na bilo koji način najpoznatijem svjetskom klubu i krši li sudska odluka slobodu tiska. Bi li klub i uživanje u njegovoj kulturi i idiosinkracitetima trebali biti vlasništvo javne kolektivne kulture ili korporativno uređene utvrde? Pa što mislite pretjerivanje ili sasvim legitimna pravna borba?

boogaloo web
boogaloo nye
Sempliranje. Bez sumnje, jedno od najutjecajnijih i najkreativnijih tehnika moderne glazbene produkcije – no istovremeno često omraženo i osporavano
boogaloo nye
Sempliranje. Bez sumnje, jedno od najutjecajnijih i najkreativnijih tehnika moderne glazbene produkcije – no istovremeno često omraženo i osporavano