Skip to main content
  • 6.01.2019.

46 000 Eura kazne?! – Pa se ti igraj s Berghainom…

Dva ljeta i zime su prošla od kada je švedski dizajner igara Aleksander Kandiloros s kolegama Joakimom Bergkvistom i Andreom Forsblom stvorio igru kao parodiju na Berghainovu legendarnu politiku na vratima.

Piše: 


Igrači se smjenjuju u ulozi na poziciji najpoznatijeg globalnog vratara Svena Marquardta i biraju koga puštaju u klub na osnovu karata s tipičnim gostima kluba. Gosti dobivaju poene na temelju društvenog statusa i igra je namijenjena kao zabava, a Kandiloros kaže: "Uspiješ li unutra ubaciti medvjeda na primjer, dobivaš najveći mogući broj bodova. Hipsteri su u redu dok god ih ne pustiš previše. Pustiti turista je loše. Igra je osmišljena kao satira koja se šali s klupskom kulturom i aurom koja okružuje Berghain. Najbolja grupa karata koju možeš dobiti zapravo su LGBTQ karte. Prava svrha igre je zapravo širenje svijesti o LGBTQ kulturi."

Uspješna Kickstarter kampanja skupila je oko 7000 Eura što je bilo dovoljno za stvaranje 1500 primjeraka igre "Berghain ze game" koja se zatim rasprodala po odabranim prodavaonicama u Švedskoj. No Berghainu nije bilo zabavno pa su dizajnere odlučili odvući na sud tvrdeći da je naziv "Berghain" i svaki opis noćnog kluba zaštićena marka. Kandiloros i kolege napomenuli su da su oni zaštitili to ime u Švedskoj gdje se igra prodavala, ali kao ustupak i znak dobre volje preimenovali su igru u "Bergnein". No, klubu to nije bilo dovoljno i čak je i podnesen zahtjev za zaštitu imena Bergnein kao derivata Berghaina.

Nakon godinu dana otvorenog sudskog procesa okružni sud u Göteborgu prethodnoga tjedna presudio je u korist Berghaina, a tvrtka za kreiranje društvenih igara Beware of Ninja mora platiti 46 tisuća Eura sudskih troškova i odštete gospodinu Marquardtu. Odvjetnici su tvrdili da su dizajneri eksploatirali Marquardtovo ime i bez njegove suglasnosti promovirali igru i nakon što je Berghain prijavio Kickstarter kampanju, no iz Beware of Ninja tvrde da kako je igra satira i time bi trebala potpasti pod zakon o slobodi tiska u Švedskoj. Sud je vagnuo da se, pošto je svrha igre bila zarada, više ne radi o slobodi tiska već o uređenju marketinga.

Sud je također naredio da dizajneri objave odluku o povlačenju igre u švedskim dnevnim novinama Afonbladetu kao kompenzaciju za 1500 već prodanih primjeraka i također naložio da svi dosadašnji primjerci budu uništeni.

Kandiloros pak razmišlja o tome da u prodaju pusti novu verziju igre koja bi ostala u okvirima zakona: "To će biti najekskluzivnija igra koju smo ikada napravili, s ograničenim rokom prodaje, što će nam pomoći da povratimo nešto od novca." i dodaje – " Za klub koji je poznat po toleranciji i prihvaćanju mislim da je vrlo korporativno s njihove strane da na nas pošalju vojsku odvjetnika. To je čudan način da brane svoj underground imidž."

Pa je li ova farsa bila potrebna, je li Berghain u koljenima posjekao nešto to je zapravo bila free reklama imena kroz zabavnu igrariju. Štete li Ninje na bilo koji način najpoznatijem svjetskom klubu i krši li sudska odluka slobodu tiska. Bi li klub i uživanje u njegovoj kulturi i idiosinkracitetima trebali biti vlasništvo javne kolektivne kulture ili korporativno uređene utvrde? Pa što mislite pretjerivanje ili sasvim legitimna pravna borba?

boogaloo web
boogaloo nye
Mlađa publika pokreće novi val popularnosti ovog elektroničkog žanra, a Spotify ga slavi dokumentarcem
dobar house mobile
Mlađa publika pokreće novi val popularnosti ovog elektroničkog žanra, a Spotify ga slavi dokumentarcem