Carl Craig donio techno u muzej putem umjetničke instalacije Party/After-Party
Druga iteracija umjetničke instalacije Carl Craiga – Party/After-Party od 16. travnja je postavljena u bivšem skladištu policijskih automobila u kojem se nalazi Muzej suvremene umjetnosti Los Angelesa
Craig pripada pionirima drugog vala Detroit techna
Pioniru techno glazbe Carl Craigu napuštena skladišta nisu nepoznanica. Više od 30 godina, producent elektroničke glazbe i DJ bio je utjecajna figura na plesnom podiju, od DJ-a na underground zabavama u svom rodnom Detroitu do headlinera na festivalima i klubovima diljem svijeta.
Carl Craig je Detroit techno približio suvremenoj umjetnosti
Prošlog vikenda Craig je transformirao skladište od 40.000 kvadrata u Malom Tokiju u LA-u, najvećem od tri ogranka Muzeja suvremene umjetnosti (MOCA) — ne u cjelonoćnu zabavu, već u umjetničku instalaciju koja slavi klub kao mjesto zajednice, oslobođenja i transcendencije.
Zanimljivo ovom događaju nisu prisustvovali samo zagriženi ljubitelji techno kulture već i popularni predstavnici holivudske filmske industrije Keanu Reeves, Jodie Foster i drugi.
Instalacija će biti postavljena do 23. srpnja
Party/After-Party koristi zvuk i svjetlo kako bi zacrtao tijek noći u životu DJ-a, od tišine prije nego što se pojavi gomila, do pulsiranja i zabave pa sve do ambijentalnog opuštanja sljedećeg jutra. Također prenosi neke od usamljenosti i fizičkih učinaka – kao što je tinitus, “kontrast glamuroznoj percepciji glazbenika na turneji”, Craigovim riječima .
Carl Craig (photo by Tim Saccenti)
Rad se temelji na preklapajućim zvučnim petljama koje se pomiču i teku prostorijom putem niza zvučnika, programiranih tako da je svaki ciklus od 30 minuta drugačiji. Četiri LED stupa pružaju minimalan, vizualni pandan glazbi.
Iako Party/After-Party ima svoje korijene u underground plesnoj kulturi, Craig jasno daje do znanja da on ne pretvara samo muzej u klub.
Party/After-Party je slavlje underground elektroničke glazbe i osjećaja solidarnosti i slobode koji je ona velikim dijelom ponudila, Crne i queer zajednice. Kako bi se učvrstila ova veza, tri dana glazbenih nastupa, s Craigom i prijateljima, suradnicima, uključivao je DJ Holographica, Moodymanna, Kinga Britta, Moritza von Oswalda, Kennyja Larkina i druge.
Elektronička glazba nedvojbeno je ušla u mainstream, i iako je Craig djelomično odgovoran za njezino široko prihvaćanje, vjeruje da Party/After-Party može ponuditi okus njezinog radikalnijeg potencijala. “Ono što radim uvijek sam smatrao umjetnošću, a ne robom“, kaže. “Kad mi ljudi daju napojnicu, kažem, ‘Već sam plaćen.’ Ako prihvatim tvoju napojnicu, očekuješ da pustim tvoje omiljene pjesme, a to se ne događa.”
“Želim da ljudi imaju mogućnost povezivanja sa svojim duhom“, nastavio je.
Party/After-Party je nastao 2020. u njujorškom Dia Beacon muzeju
Craig je tada transformirao podrumske prostorije muzeja u zvučnu kulisu koja je imala melankolične i euforične momente. U rujnu prošle godine izbacio je i 180-gramski LP na 2 vinyla i bookletom koji se može naručiti ovdje.