Skip to main content
  • 21.04.2023.

Carl Craig donio techno u muzej putem umjetničke instalacije Party/After-Party

Druga iteracija umjetničke instalacije Carl Craiga – Party/After-Party od 16. travnja je postavljena u bivšem skladištu policijskih automobila u kojem se nalazi Muzej suvremene umjetnosti Los Angelesa

Piše: 

Craig pripada pionirima drugog vala Detroit techna

Pioniru techno glazbe Carl Craigu napuštena skladišta nisu nepoznanica. Više od 30 godina, producent elektroničke glazbe i DJ bio je utjecajna figura na plesnom podiju, od DJ-a na underground zabavama u svom rodnom Detroitu do headlinera na festivalima i klubovima diljem svijeta.

Carl Craig je Detroit techno približio suvremenoj umjetnosti

Prošlog vikenda Craig je transformirao skladište od 40.000 kvadrata u Malom Tokiju u LA-u, najvećem od tri ogranka Muzeja suvremene umjetnosti (MOCA) — ne u cjelonoćnu zabavu, već u umjetničku instalaciju koja slavi klub kao mjesto zajednice, oslobođenja i transcendencije.

Zanimljivo ovom događaju nisu prisustvovali samo zagriženi ljubitelji techno kulture već i popularni predstavnici holivudske filmske industrije Keanu Reeves, Jodie Foster i drugi.

Instalacija će biti postavljena do 23. srpnja

Party/After-Party koristi zvuk i svjetlo kako bi zacrtao tijek noći u životu DJ-a, od tišine prije nego što se pojavi gomila, do pulsiranja i zabave pa sve do ambijentalnog opuštanja sljedećeg jutra. Također prenosi neke od usamljenosti i fizičkih učinaka – kao što je tinitus, “kontrast glamuroznoj percepciji glazbenika na turneji”, Craigovim riječima .


Carl Craig (photo by Tim Saccenti)

Rad se temelji na preklapajućim zvučnim petljama koje se pomiču i teku prostorijom putem niza zvučnika, programiranih tako da je svaki ciklus od 30 minuta drugačiji. Četiri LED stupa pružaju minimalan, vizualni pandan glazbi.

Iako Party/After-Party ima svoje korijene u underground plesnoj kulturi, Craig jasno daje do znanja da on ne pretvara samo muzej u klub.

Party/After-Party je slavlje underground elektroničke glazbe i osjećaja solidarnosti i slobode koji je ona velikim dijelom ponudila, Crne i queer zajednice. Kako bi se učvrstila ova veza, tri dana glazbenih nastupa, s Craigom i prijateljima, suradnicima, uključivao je DJ Holographica, Moodymanna, Kinga Britta, Moritza von Oswalda, Kennyja Larkina i druge.

Elektronička glazba nedvojbeno je ušla u mainstream, i iako je Craig djelomično odgovoran za njezino široko prihvaćanje, vjeruje da Party/After-Party može ponuditi okus njezinog radikalnijeg potencijala. “Ono što radim uvijek sam smatrao umjetnošću, a ne robom“, kaže. “Kad mi ljudi daju napojnicu, kažem, ‘Već sam plaćen.’ Ako prihvatim tvoju napojnicu, očekuješ da pustim tvoje omiljene pjesme, a to se ne događa.”

Želim da ljudi imaju mogućnost povezivanja sa svojim duhom“, nastavio je.

Party/After-Party je nastao 2020. u njujorškom Dia Beacon muzeju

Craig je tada transformirao podrumske prostorije muzeja u zvučnu kulisu koja je imala melankolične i euforične momente. U rujnu prošle godine izbacio je i 180-gramski LP na 2 vinyla i bookletom koji se može naručiti ovdje.

Sempliranje. Bez sumnje, jedno od najutjecajnijih i najkreativnijih tehnika moderne glazbene produkcije – no istovremeno često omraženo i osporavano
Sempliranje. Bez sumnje, jedno od najutjecajnijih i najkreativnijih tehnika moderne glazbene produkcije – no istovremeno često omraženo i osporavano