Skip to main content
  • 27.02.2022.

Đir kroz upravo otvoreni Avicii Experience muzej u Stockholmu

Nakon godina planiranja, muzej počasti Avicii Experience otvoren je u petak (25. veljače) u Stockholmu, rodnom gradu pokojnog producenta.

Piše: 


Kao dokaz snage ostavštine umjetnika rođenog kao Tim Bergling, prostor su u četvrtak svečano otvorili švedski princ Carl Philip i princeza Sofia. U sklopu ovog otvaranja, potonji kraljević je Avicii-jevom ocu Klasu Berglingu pročitao stihove pjesme Avicii iz 2014. godine “The Nights”.


Foto: Knut Capra Pedersen

Bio je to emocionalan trenutak s kojim je otvoren ovaj muzej

Među ostalima na otvaranju su bili Per Sundin, izvršni direktor Pophouse Entertainmenta, producent Avicii Experiencea i ista grupa koja stoji iza stockholmskog muzeja ABBA i drugih kulturnih instalacija i hotela diljem grada, zajedno s producenticom sadržaja Experience, Lisom Halling-Aadland.

Mjesecima prije otvaranja prostora, Billboard se pridružio Halling-Aadland u Stockholmu na obilasku Experiencea, koji je tada postojao samo kao minijaturni model. Halling-Aadland napominje da iako je Experience "U konačnici za njegove obožavatelje i ljubitelje EDM-a i ljubitelje kulture", mnogi ljudi koji posjećuju mogu biti novi u Berglingovoj priči, osobito s obzirom na to da Avicii Experience surađuje s bezbrojnim turističkim agencijama u Stockholmu kako bi povećao posjećenost.

Dakle, Experience je prepun informacija onima koji duboko poznaju Berglingovu životnu priču i onima koji ga prvi put otkrivaju kao i kulturu elektroničke glazbe. Smješten unutar centra digitalne kulture Space, Experience od otprilike 3700 četvornih metara počinje na početku Berglingova života preko replike njegove spavaće sobe iz djetinjstva, zajedno s video igricama uz koje je mladi Tim Bergling proveo bezbroj sati igrajući se tijekom svog djetinjstva.

Ideja je ovdje dati posjetitelju osjećaj: 'Ovo je mogao biti moj brat; ovo je mogao biti moj prijatelj', super srodan,” kaže Halling-Aadland.


Foto: Johanna Pettersson

Ovo područje i drugi dijelovi Avicii Experiencea bili su opremljeni mnogim stvarnim predmetima koji je Bergling imao u svojoj sobi kao dječak, što su prostoru omogućili Klas Bergling i njegova supruga Anki Lidén. "Nema šanse da se išta od ovoga dogodilo bez Klasa i Anki", dodaje Halling-Aadland. “Pružili su rekvizite, informacije, instrumente, smjernice, doslovno sve.”

Iz spavaće sobe Experience prelazi u prostor koji istražuje Berglingovo tinejdžersko prijateljstvo s Filipom Åkessonom, koji je producirao glazbu pod imenom Philgood. Iako čak ni mnogi tvrdokorni obožavatelji Avicii-ja nisu svjesni Åkessona i uloge koju je igrao, “on je zapravo prvi tip kojeg je Tim upoznao i s kojim je počeo stvarati glazbu”, objašnjava Halling-Aadland. “On je stvarno velika stvar u Timovom glazbenom životu.”

Åkesson je radio s Halling-Aadlandom na projektu, čemu pogoduje činjenica da je Åkesson spasio svoje računalo iz ove rane ere. Tim je tako mogao iskopati nikad objavljene rane produkcije Aviciija i Philgooda. Ove produkcije su dostupne za slušanje, zajedno s videom intervjua s Åkessonom koji raspravlja o ovoj prvoj fazi Berglingove karijere.


Foto: Johanna Pettersson

Odatle, prostor vodi do replike studija u Stockholmu koji su prvi koristili Bergling i njegov prvi menadžer, Ash Pournouri. Radeći s Avicii Experienceom, Pournouri je osigurao mnoge stvarne predmete koji su bili u studiju, uključujući ljubičastu tapiseriju od umjetnog krzna koju su pričvrstili na zid kako bi poboljšali kvalitetu zvuka u ovom podrumskom prostoru. Ovo područje također sadrži repliku “malenog” stana veličine kutije cipela koji je Bergling iznajmio od svog starijeg brata u ovo doba. Bila je to soba u kojoj bi ostao budan cijele noći stvarajući glazbu.

Osim toga, jedno je od najuzbudljivijih područja Avicii Experiencea: prostor u kojem posjetitelji mogu čuti različite — i dosad neobjavljene — verzije klasika Avicii svih vremena, "Levels". Ovdje se posjetitelji također mogu okušati u remiksiranju ovog hita iz 2011. koji definira žanr. Odmah iza je prostor u kojem posjetitelji također mogu komunicirati s "Hey Brother" iz 2013. Tu je i film o eri True albuma, uključujući razmišljanja o Berglingu koji je izviždan na Ultra Music Festivalu 2013. kada je debitirao s “Wake Me Up”. Instrumenti koje koristi Bergling, uključujući mnoge gitare, predstavljeni su u cijelom Experienceu.

Tragedija, tuga je uvijek prisutna”, kaže Halling-Aadland o prostoru koji prati priču o Aviciiju od njegovih skromnih početaka do tragičnog kraja. “Svuda je kad pomisliš na Tima".

Takva se interakcija nastavlja u području gdje posjetitelji mogu pjevati VR karaoke uz pjesme Aviciija “Broken Arrows”, “Wake Me Up” i “Without You”. Nakon stavljanja VR slušalica, posjetitelje dočekuju odgovarajući suradnici svake pjesme — Carl Falk, Aloe Blacc i Sandro Cavazza — koji pozivaju goste da im pojasne stihove.

Ovu instalaciju prate dva prostora namijenjena suprotstavljanju Berglingovog postojanja kao promišljenog introverta i često nadmoćne stvarnosti njegova užurbanog života kao globalne superzvijezde. U sobi za meditaciju, egzistencijalna pitanja se projiciraju na zid dok zvuk oceanskih valova tiho svira. Pokraj nje svira trominutna verzija polijetanja zrakoplova, trube automobila i bljeskanja paparazzi kamera, s ogledalima koja ga čine tako da svaki posjetitelj sebe vidi u kontekstu ove silne kakofonije.

Sljedeće područje prati turneje Tima i hrpa njegovih najbližih prijatelja i suradnika diljem SAD-a nakon što je Bergling najavio povlačenje s turneje 2016. Nakon toga slijedi replika područja Berglingove velike kuće u Los Angelesu, uključujući pogled na svjetlucavi horizont LA-a i replika studija kuće koju je izgradio isti švedski tim inženjera koji je napravio original.

Osim toga, Experience prelazi u eru nakon završetka Timovog života, sa sobom u kojoj se nalaze LED ekrani od 360 stupnjeva koji prikazuju snimke s Avicii Tribute Concerta 2019. u Stockholmu — na kojem su nastupili David Guetta, Kygo, Aloe Blacc i mnogi drugi — dopuštajući obožavateljima da budu dio događaja kojem bi mnogi diljem svijeta voljeli osobno prisustvovati.


Foto: Johanna Pettersson

Pred kraj, replika dijela Stockholmske crkve u kojoj je održan Berglingov memorijal 2018. služi kao mirno mjesto za razmišljanje, s digitalnim i fizičkim knjigama utisaka gostiju koje posjetiteljima omogućuju da ostave svoje misli i razmišljanja. I na kraju, odmah ispred izlaza, u prostoru otvorenom za javnost, nalazi se informativni štand o Zakladi Tim Bergling, koja radi na daljnjoj prevenciji samoubojstava među mladima.

Sve u svemu, Avicii Experience nudi i velikim obožavateljima i onima koji su novi u priči o Aviciiju priliku da se urone u priču Tima Berglinga, njegovu glazbu i njegovu ostavštinu – onu koja postaje dodatno učvršćena otvaranjem objekta stvorenog kroz godine intenzivnog istraživanja i ogromno poštovanje i prema umjetniku u središtu i prema glazbenom žanru koji je iskovao. Više o radnom vremenu muzeja i cijeni ulaznica ovdje.

Sempliranje. Bez sumnje, jedno od najutjecajnijih i najkreativnijih tehnika moderne glazbene produkcije – no istovremeno često omraženo i osporavano
Sempliranje. Bez sumnje, jedno od najutjecajnijih i najkreativnijih tehnika moderne glazbene produkcije – no istovremeno često omraženo i osporavano