Generacija Z sve manje pije: Bezalkoholna pića postaju novi društveni standard
Za generaciju Z alkohol više nije “in”. Istraživanje otkriva zašto sve više mladih mijenja čašicu za jasnoću
Novo istraživanje “Beyond the Buzz 2025.“, koje su proveli profesor Charles Spence sa Sveučilišta u Oxfordu i brend Heineken 0.0, otkriva kako se stavovi mladih, posebno generacije Z (18-26 godina), značajno mijenjaju kada je riječ o konzumaciji alkohola.
U fokusu je sve češći odabir bezalkoholnih alternativa, ali i izazovi koji prate takve odluke. Unatoč sve većoj popularnosti pića bez alkohola, čak 21% ispitanika iz generacije Z izjavilo je da su doživjeli osude jer su u društvu odabrali bezalkoholno piće.
Više od trećine osjetilo je pritisak okoline da konzumiraju alkohol u određenim situacijama, što ukazuje na prisutnu društvenu stigmu prema onima koji biraju drugačiji lifestyle.
Generacija Z sve više promišlja o zdravlju, ravnoteži i odgovornosti kako prema sebi, tako i prema društvu. Svjesni su posljedica koje alkohol može ostaviti, pogotovo u digitalnom dobu gdje je svaki trenutak lako zabilježen i dostupan javnosti.
Mladi danas traže više od opijanja; traže iskustva, sigurnost i autentičnost
Upravo zato sve više mladih izbjegava alkohol, posebno u kontekstu izlazaka i društvenih mreža. Ovaj trend ne označava samo promjenu navika, već i poziv na prilagodbu. Stoga, ugostiteljski objekti, festivali i klubovi sve će više morati proširiti svoju ponudu bezalkoholnih i niskopostotnih pića, jer mladi danas traže više od opijanja; traže iskustva, sigurnost i autentičnost.
Na koncu, smanjena konzumacija alkohola među mladima može imati dugoročan pozitivan utjecaj na društvo od manje prometnih nesreća do zdravijeg načina života. Generacija Z možda ima novi recept za dobar provod, što postavlja temelje za svjesnije sutra.
Izvori i autori:
- Karlovački info, 24. 2. 2025.
Autor: Kristina Čunović
Naslov: Novo istraživanje stavova generacije Z o konzumaciji alkohola - Studentski.hr, 21. 11. 2024.
Autor: Goran Komerički
Naslov: Istraživanja kažu da generacija Z konzumira manje alkohola od starijih generacija