Skip to main content
  • 23.04.2023.

Gotovo 60% glazbenika već koristi AI u svojim produkcijama, pokazuje studija

U nadolazećim godinama, prvi mjeseci 2023. mogli bi se pamtiti kao razdoblje u kojem je glazba generirana umjetnom inteligencijom prešla put od zabavne novosti do zastrašujućeg razarača kulture

Piše: 


U posljednjih nekoliko mjeseci svjedočili smo tome kako je David Guetta angažirao 'deepfake' Eminema , producenta koji zvuči poput Kanye Westa , pjesme stvorene faksimilima Drakea i Eminema koji su povučeni sa streaming servisa, pa čak i zamišljeni 'novi' Oasis album koji sadrži vokale 'Liama ​​Gallaghera' s glasovima umjetne inteligencije .

Glazbenici su, dakle, sigurno zabrinuti zbog umjetne inteligencije i čine sve što mogu da je izbjegnu? Čini se da nije – to govori istraživanje distribucije glazbe, izdavačkih kuća i menadžerske tvrtke Ditto.

Zapravo, nedavno objavljena studija tvrtke pokazuje da gotovo 60% glazbenika već koristi AI u svojim produkcijama (59,5%, da budemo precizni). Od 1299 ispitanih neovisnih umjetnika, 11% je priznalo da ga koristi za pisanje pjesama, 20,3% je reklo da ga je koristilo tijekom procesa produkcije, a 30,6% je potvrdilo da ga je koristilo za mastering. U međuvremenu, njih 38% pozvalo je umjetnu inteligenciju da stvori umjetničko djelo njihove glazbe.

Ove bi brojke za neke mogle biti iznenađenje, ali istina je da AI dodaci za sastavljanje i obradu postoje već neko vrijeme. 'Inteligentne' online usluge masteringa također su dobro uhodana 'stvar'.

Možda su zanimljivije statistike koje se odnose na buduće namjere glazbenika. 47,1% umjetnika kaže da bi rado koristilo umjetnu inteligenciju za pisanje pjesama, 61,5% kaže da bi bilo ugodno pustiti je da se uključi u proces glazbene produkcije, a 66% se slaže s idejom da ona radi mastering umjesto njih.

Ipak, 28,5% ispitanika reklo je da nikada ne bi koristilo umjetnu inteligenciju, dok oni koji još nisu (ali bi to mogli učiniti u budućnosti, vjerojatno) svoju suzdržanost pripisuju nedostatku pristupa alatima umjetne inteligencije (28,4%), nedostatak vremena (24,8%), nedostatak percipirane kreativnosti (23,1%), pristupačnost (17,1%) ili kombinacija čimbenika (6,6%).

Komentirajući brojke, izvršni direktor Ditto Musica, Lee Parsons istaknuo je da je "ohrabrujuće vidjeti toliko mnogo glazbenika koji prihvaćaju napredak u tehnologiji i koriste AI kao kreativnu pomoć." Hoće li se on i ostatak glazbene industrije osjećati isto za nekoliko godina, ostaje za vidjeti…

Sempliranje. Bez sumnje, jedno od najutjecajnijih i najkreativnijih tehnika moderne glazbene produkcije – no istovremeno često omraženo i osporavano
Sempliranje. Bez sumnje, jedno od najutjecajnijih i najkreativnijih tehnika moderne glazbene produkcije – no istovremeno često omraženo i osporavano