Istraživanje: Vinyl se vraća na velika vrata u ovoj godini i to sve zahvaljujući generaciji Z!
Za današnje osobe od 15 do 29 godina, vinil se vratio prema najnovijem istraživanju Vinyl Alliancea
“Vinyl is back”, poruka je najnovijeg izvještaja Vinyl Alliancea. A mi generaciji Z možemo zahvaliti za ovaj preporod. Za današnje osobe od 15 do 29 godina, vinil se vratio! Predstavlja li ovaj trend priliku za autore da ostvare prihod izvan streaminga, prodaje i koncerata? Nadamo se…
Vinil se vratio – Generacija Z je djelomično odgovorna za to
Istraživanje Vinyl Alliancea fokusirano je na mlade od 18 do 24 godine i zanimaju ih njihove potrošačke navike kada su u pitanju ploče. Više od 2500 ljudi u Sjedinjenim Državama, Engleskoj i Njemačkoj intervjuirano je za potrebe studije.
Rezultati pokazuju da do 76% generacije Z redovito kupuje ploče barem jednom mjesečno. A 29% sebe smatra ozbiljnim kolekcionarima.
80% ispitanika generacije Z posjeduje gramofon
Za 50% ovih mladih obožavatelja vinila, njihov entuzijazam za analogni i fizički medij svojevrsna je “digitalna detoksikacija”.
61% želi promijeniti svoju veću potrošnju digitalne glazbe slušanjem ploča – za bolje mentalno blagostanje. Ne radi se više o pločama koje završe na zidu kao ukras.
87% zainteresirano je za zvuk ploča – uvijek im se govori da zvuče izvrsno.
Na Instagramu postoji više od 39 milijuna objava o vinilu
Društveni mediji igraju ključnu ulogu u novoj popularnosti vinila. Prema izvješću Vinyl Alliancea, samo na Instagramu postoji više od 39 milijuna objava o vinilu.
U tom kontekstu zanimljivo je da CD – medij koji su mnogi proglasili mrtvim – također doživljava preporod. I opet, čini se da Generacija Z daje svoj doprinos.
Prilika za autore
Gledajući ove brojke, prirodno se postavlja pitanje je li vinil novi način za bendove i solo umjetnike da generiraju prihod od vlastite glazbe?
Oni koji već imaju određenu bazu obožavatelja sigurno zarađuju od prodaje glazbe, što se vidi iz beskrajne poplave reizdanja poznatih albuma. Međutim, za mnoge manje poznate glazbenike trošak proizvodnje vinila još uvijek može biti financijski rizik.
Ipak, u usporedbi sa “zlatnim danima“, ploče ostaju nišni proizvod. Ali za nezavisne umjetnike, trenutni trend još uvijek je dobra vijest. S novim procvatom, ideja (ili čak san) o izdavanju na vinilu je očiglednija nego što je bila posljednjih godina, i svakako je vrijedna razmatranja, prenosi Marcus Schmah za Gear News.