Kanada preuzima tržište trave
Sve prihvaćeniji stav da marihuana nije mnogo štetnija od alkohola i da je treba legalizirati nije bio jedini razlog što je Kanada odlučila legalizirati tu laku drogu ne samo za medicinske, nego i za rekreativne svrhe
Kanada je imala između 4,2 i 8,7 milijardi dodatnih razloga za tu odluku. S toliko će, naime, američkih dolara prodaja kanabisa svake godine pridonositi kanadskoj ekonomiji. Uzmemo li u obzir proizvodnju, prijevoz, osiguranje, druge proizvode od kanabisa, poreze i turizam, vrijednost te industrije u Kanadi se penje na procijenjene 23 milijarde dolara godišnje.
Hrabra odluka
Osim privatnog sektora koji će dobiti veliki “poguranac”, profitirat će i država koja bi, prema procjenama, trebala ubirati 400 milijuna dolara godišnje samo od prodaje marihuane i proizvoda na bazi marihuane. Od toga bi 25 posto trebalo ići u saveznu blagajnu, a ostalo ubiru pokrajine i koriste za lokalno financiranje.
Kanada se nada kako će joj hrabra odluka da postane druga zemlja svijeta nakon Urugvaja, a prva među zapadnim državama, koja je u potpunosti inkorporirala ovaj biznis kao legalan pomoći da se pozicionira na svjetskoj sceni kao izvoznik ne samo gotove robe, nego i tehnologije potrebne za proizvodnju, dakako medicinskog kanabisa. Kako pokazuju brojke, Kanada ima velik broj korisnika marihuane. Procjenjuje se da između 3,4 milijuna i šest milijuna ljudi koristi marihuanu u rekreativne svrhe. U Kanadi se troši 20 grama po stanovniku godišnje i troši oko 5,6 milijuna kanadskih dolara.
Justin Trudeau, progresivni kanadski premijer, još je u kampanji obećao legalizaciju. Jedan od predstavnika mlade generacije svjetskih šefova država priznao je da je konzumirao marihuanu čak i nakon što je kao političar sjeo u parlamentarne klupe. Od onih koji se protive legalizaciji svoju je odluku branio argumentima da će ona zaštititi mlade Kanađane i spriječiti kriminalce da ubiru dobit na crnom tržištu. Bez obzira na to, na društvenim mrežama bjesni rat onih koji vjeruju da će ozakonjenje imati veliku društvenu, zdravstvenu i sigurnosnu cijenu.
Kada je riječ o biznisu, velike korporacije vide samo priliku za zaradu. Mnoge od njih u niskom su startu za ulazak na tržište, primjerice Coca-Cola koja je pokrenula razgovore o novim napicima s nepsihoaktivnim sastojkom kanabidiolom. O sličnom razmišlja i proizvođač piva Corona.
Novi zakon
No, legalizacija ne bi trebala izgurati male, nezavisne proizvođače. U Kanadi se već prosvjedovalo protiv mogućnosti da novu industriju od kriminalaca preuzmu velike korporacije. Zato će prema novom zakonu postojati licence za male proizvođače i maloprodaju. Kupnja je dopuštena s 18 godina, građani će kod kuće moći sami uzgajati do četiri biljke, a utvrđena su i stroga pravila za označavanje i pakiranje. Izvoz ili uvoz marihuane u rekreativne svrhe je zabranjen.
Izvor: Jutarnji.hr