Lesson 1.1. – Motor City
Detroit je u razdoblju između 1967. i 1982. izgubio oko 45% radnih mjesta. U periodu koji je nastupio nakon gradskih nereda krajem šezdesetih pa do sredine osamdesetih, više od pola gradske proizvodnje, prodaje i veleprodaje je nestalo te je General Motors bio prisiljen otpustiti velik dio radnika.
Također, Berry Gordyev Motown Records, odskočna daska za mnoge sould legende poput Stevie Wondera, Diane Ross, Aretha Franklin i Gladys Knight, seli u Californiju kako bi bolje iskoristio potencijal svojih umjetnika. Detroit time gubi dva najvažnija izvozna proizvoda i velik broj radnih mjesta, koja su pružala financijsku sigurnost velikom dijelu crnačke populacije.
Službeni izraz za taj proces je – deindustrijalizacija, a ona je direktno utjecala na porast kriminala.
Ukratko, Detroit je doslovno počeo propadati. Iako je danas vrlo često u medijima prikazan kao grad kojim vlada kaos i bezakonje, realnost je sasvim drugačija. Naime, njime vlada nešto sasvim drukčije – osjećaj praznine i napuštenosti. Predratni neboderi u strogom centru su derutni i napušteni, ceste potrošene i prošarane pukotinama u kojima niče trava, tako da više podsjećaju na seoske puteljke nego na centar urbane sredine. U gradu lišenom nade za napredak, techno je pokušao izgraditi novu nadu u budućnost. Kontradikcija ideje o budućnosti dok prošlost i sadašnjost leže razbacane u komadićima bila je jednaka pomisli da će jedan novi vid glazbe nastati upravo u kulturno netolerantnom gradu poput Detroita.
Klupska scena u Detroitu je bila prilično nerazvijena u to vrijeme. Klubovi (uglavnom smješteni u sjeverozapadnom dijelu grada) su funkcionirali po principu eskluzivnih privatnih klubova, gdje je izgled klijentele bio jednako važan kao i glazba. Do sredine osamdesetih, klubovi su imali redovitu posjećenost od više od tisuću gostiju svakoga vikenda, većinom mladeži "srednjeg staleža". Nakon raspada disco glazbe, u klubovima je prevladavao eurodisco zvuk, sa artistima poput Telexa, Capricorna, Klein & MBOa, plesne new wave grupe tipa B-52s i britanskih synth pop grupa poput Visagea, Human Leaguea i ABCa.
Neki od popularnijih klubova tog doba su bili Plush, Funtime Society, Universal, GQ Productions te najpoznatiji Charivari, nazvan po imenu dućana odjećom u New Yorku. Upravo klub Charivari je poslužio kao inspiracija za jedan od najranijih Detroitskih izleta u elektronske vode, stvar "Sharevari" grupe A Number Of Names. Uz "Sharevari", pojavila se još jedna značajna ploča – "Alleys Of Your Mind" grupe Cybotron, no malo opširnije o njoj i ljudima iz projekta Cybotron, Juan Atkinsu te Rick Davisu, u slijedećem dijelu kolumne : Juan Atkins.
Homework tracks:
Stevie Wonder "Never Had A Dream Come True"
Diana Ross "Brown Baby"
The Human League "The Things That Dreams Are Made Of"
Telex "Moscow Discow"
A Number Of Names "Sharevari"
Cybotron "Alleys Of Your Mind"
(total length – 07:36)
Pripremio: DJ Zero
{snippet 1}