Skip to main content
  • alt
  • 21.11.2014.

Reprodukcija zvuka i prvi filmski DJ

Prva kamera, spravica koja će kasnije omogućiti rađanje jednog od najunosnijih biznisa na svijetu, nastala je u kasnim 1880-ima.

 
Iako se slika mogla proicirati na određenu površinu već 1830-ih, nije postojao način na koji bi se ona mogla pohraniti i iznova reproducirati sve dok nije nastupio eksperiment u kojem je britanski fotograf Eadweard Muydbridge pokušao riješiti pitanje ima li konj koji galopira ikada sve četiri noge iznad tla. Muybridge je uspio i pohraniti pojedinačne kadrove i zajedno ih reporoducirti na platno uređajem koji je nazvao zoopraxiscope i to je ujedno i prvi projektor. Tako da je prva filmska zvijezda zapravo kobila Sallie Gardner.
{youtube}Lm1iVbYns3Q{/youtube}
 
Thomas Edison je 1896. uočio ljudsku znatiželju u vezi ove nove tehnologije i počeo naplaćivati gledanje filmića u salonu. Svoj fonograf povezao je sa Kinetoscopom. Zvuk usklađen sa slikom slušali ste pomoću naprave koja nalikuje na stetoskop, ali bio je tih i gotovo jedva čujan.
 
No 1903. je donijela prekretnicu. Kako je interes za medij filma rastao, javila se potreba da zvuk bude glasniji i te godine francuski inženjer Leon Gaumont dobiva prvi patent za pojačalo koje je namontirao na jedan od Berlinerovih gramofona. On je ujedno i prvi koji je predložio stavljanje gramofona iza platna i njihovo pomicanje u skladu sa temom filma. Audio revolucija je započela. Iste godine i jedan nijemac, Oscar Messter, patentirao je novi Auxetophone sustav pojačala temeljen na kompresiranom zraku koji je prolazio kroz zvučnike.

alt

 
U narednih nekoliko godina gospodin Ambrose Fleming je otkrio termionsku diodu na što je dr. Lee de Forest s Yalea dodao treću diodu, koja je audio signalom mogla utjecati na tok elektrona i nastaje generalni temelj za pojačala.
 
Problem sada nije više bio kako zabilježiti sliku ili zvuk. Vrijedni i intelignetni ljudi taj su problem riješili, no javio se novi, a to je da kako je gramofonska ploča imala ograničenu veličinu i sadržavala realtivno kratke bilješke zvuka i filmovi su posljedično bili ograničeni na jednaku dužinu. Gaumont, fasciniran zvukom i kinematografijom, je već skočio i na rješavanje ovoga problema stvarajući 1910. ono što će postati prva mixeta i crossfader. Svoj uređaj je nazvao Cronophone i demonstrirao ga je zadivljenim masama u Gaumont Palace u Parizu. 

alt

 
Uređaj se sastojao od dva spojena gramofona na kojima je vješt oprater mogao zamijeniti ploče kada bi jedna stigla kraju i simultano pustiti drugu dok prva ne bude promijenjena i više nije bilo potrebe za kraćenjem ili zaustavljanjem filmova. Ovaj uređaj je distribucijom kompresiranog zraka kroz dvije cijevi u zvučnik omogućio da bijedi pokušaji prvog bilježenja jedva čujnog zvuka sada sasvim jasno i razgovjetno dopru do 4000 ljudi. To je bio veliki dan za razvoj filma, zvuka, pojačala i mjesto na kojem je rođen prvi ikad neopjevani DJ heroj.
 
 
boogaloo web
boogaloo nye
Vezani članci
Sempliranje. Bez sumnje, jedno od najutjecajnijih i najkreativnijih tehnika moderne glazbene produkcije – no istovremeno često omraženo i osporavano
boogaloo nye
Sempliranje. Bez sumnje, jedno od najutjecajnijih i najkreativnijih tehnika moderne glazbene produkcije – no istovremeno često omraženo i osporavano