Skip to main content
  • 6.08.2016.

Studije potvrdile – pivo ima bolji okus uz glazbu!

Svakako je bolje uz glazbu nego da ga razrijeđuješ suzama ili da samo služi kao potporanj žestici u proslavljenom balkanskom mikseru naziva "Beton" (ime objašnjava samo sebe)!

Piše: 

 
Kelti, Germani, Slaveni i Skiti još su u posude od terakote spremali varijaciju onoga što ti danas naručuješ za šankovima i po festivalima, samo prahistorijska ekipa je voljela svoje pivo začiniti malo medom, paprati i sličnim za poseban štih. Ti ga danas voliš začiniti dobrim društvom i glasnim decibelima i uvijek ti se nekako čini da je bolje kada oko tebe trešti ono što ti godi uhu. Ovdje bi bio u pravu jer su se belgijska i nizozemska gospoda u kutama pozabavila psihološkim učincima glazbe na hranu i pivo.

 
Znanstvenici na Vrije Universiteit Brussel i KU Leuven u Nizozemskoj sakupili su grupu od 231 sudionika (za ovo je zasigurno bilo nadljudski teško poronaći dobrovoljce) kako bi pili pivo koje je donirao Brussels Beer Project. Podijeljeni su u tri grupe od kojih je prva konzumirala pivo iz boce bez etikete bez glazbe, druga je također pila u tišini, ali je brand bio očit, a treća je pila uz glazbu koja se povezuje s brandom. 

 
Svaki sudionik je prenio svoja iskustva prije i nakon pijenja piva i rezultati su glasili: "Ljudi su generalno osjećali veći užitak kada su piće iskusili uz glazbu koja je već dio identiteta branda" – napomenuo je voditelj studije Reinoso Cavalho. Čini se da se ovdje može još dublje psihološki razraditi rezultate jer su najveće uživanje prijavili upravo sudionici koji su već poznavali pjesmu u pozadini. Tako da povezivanje svih naših osjetila u nerazmrsivo sinestetsko klupko uživanja dobiva sve više znanstvenih potvrda pa se vrbovanje glazbenika čini kao legitimna metoda marketinške hipnoze. 

 
Nemojte se stoga začuditi osjetiti li recimo neodoljivu potrebu za Coca-Colom kada na TV-u krenu reklame osvijetljenih gradova pod snijegom i vlaka koji cuka kroz ovu Božićnu idilu, ili zasvira pjesma iz reklame za Becks, Žuju ili koje god piće je već osobna preferenca. Mozak je crna kutija žudnji, želja i mehanizama nagrađivanja i kažnjavanja, no što više znaš o tome bolje ga kontroliraš! Ili te jednostavno nije briga pa samo sjedni i popij koje pivo!
sven desk
sven mob
Ovaj dokumentarac gotovo 30 godina nakon originalne objave je ponovno ugledao svjetlo dana na YouTubeu
sven mob
Ovaj dokumentarac gotovo 30 godina nakon originalne objave je ponovno ugledao svjetlo dana na YouTubeu