Vinil, predmet žudnje i nostalgije
Kada ga je Emile Berliner 1888. godine izumio, zasigurno nije slutio kako će taj predmet izazivati tolike rasprave, a kamoli postizati suludo visoke cijene na Discogsu.
Naravno, radi se o vinilu, odnosno vinilnoj ploči o kojoj pak su Ian Woodward i Dominik Bartmanski ispisali sociološko-kulturološku studiju na 192 stranice naziva “Vinyl: The Analogue Record in the Digital Age” iliti “Vinil: Analogan zapis u digitalnom dobu”. Radi se o jedinstvenome holističkome istraživanju vinila, od njegova zvuka preko njegova izgleda i osjećaja dok se drži u rukama do njegova statusa kao predmeta naslijeđa, kulturne autentičnosti i nostalgije. Autorski dvojac ujedno propituje kako li je samo ova analogna forma opstala u digitalno doba i to ne samo kod starijih generacija već i onih mlađih.
Dubinska analiza opstanka vinila uključuje niz mišljenja uglednih DJ-eva, producenata, vlasnika prodavaonica ploča i labelova iz gradova diljem svijeta, a među kojima su i London, Berlin, Tokyo i New York. “Vinyl: The Analogue Record in the Digital Age” nezaobilazno je štivo za sve ljubitelje vinila i za one koji će to tek postati,