Skip to main content
  • alt
  • 16.03.2014.

Vinil, predmet žudnje i nostalgije

Kada ga je Emile Berliner 1888. godine izumio, zasigurno nije slutio kako će taj predmet izazivati tolike rasprave, a kamoli postizati suludo visoke cijene na Discogsu.

 
Naravno, radi se o vinilu, odnosno vinilnoj ploči o kojoj pak su Ian Woodward i Dominik Bartmanski ispisali sociološko-kulturološku studiju na 192 stranice naziva “Vinyl: The Analogue Record in the Digital Age” iliti “Vinil:  Analogan zapis u digitalnom dobu”.  Radi se o jedinstvenome holističkome istraživanju vinila, od njegova zvuka preko njegova izgleda i osjećaja dok se drži u rukama do njegova statusa kao predmeta naslijeđa, kulturne autentičnosti i nostalgije. Autorski dvojac ujedno propituje kako li je samo ova analogna forma opstala u digitalno doba i to ne samo kod starijih generacija već i onih mlađih. 

alt
 

Dubinska analiza opstanka vinila uključuje niz mišljenja uglednih DJ-eva, producenata, vlasnika prodavaonica ploča i labelova iz gradova diljem svijeta, a među kojima su i London, Berlin, Tokyo i New York. “Vinyl: The Analogue Record in the Digital Age” nezaobilazno je štivo za sve ljubitelje vinila  i za one koji će to tek postati,
boogaloo web
boogaloo nye
Vezani članci
Sempliranje. Bez sumnje, jedno od najutjecajnijih i najkreativnijih tehnika moderne glazbene produkcije – no istovremeno često omraženo i osporavano
boogaloo nye
Sempliranje. Bez sumnje, jedno od najutjecajnijih i najkreativnijih tehnika moderne glazbene produkcije – no istovremeno često omraženo i osporavano
boogaloo nye