Vinili svima mili
Prodaja vinila i dalje raste, na najvišoj je razini u posljednih 15 godina, a taj će se trend po svemu sudeći i nastaviti.
Prema nedavno provedenome istraživanju ICM u Velikoj Britaniji, najčešći kupci vinila su stari između 18 i 24 godine. I taj podatak je pomalo čudnovat, posebice u digitalno doba kada je sve nadohvat nekoliko klikova mišem. Tako je od 5% kupaca ploča čak 14% njih staro između 18 i 24, 9% između 25 i 34 te 5% između 35 i 44 godine. Istraživanje je pokazalo i kako kupci preferiraju lokalne trgovine, a čak njih 47% radije svoj novac ostavi u nezavisnome dućanu negoli kakvom korporacijskom.Većina prodaje vinila odvija se u second hand prodavaonicama, istraživanje pak otkriva kako su se one prodavaonice koje su preživjele nalet digitalije uspjele prilagoditi zahtjevima današnjeg doba stavljajući katalog online te organizirajući razna događanja.
I evo sad najopskurnije činjenice – čak 27% kupaca vinila uopće ne posjeduje gramofon na kojem bi taj vinil mogao zasvirati. Kao jedan od odgovora na pitanje zašto kupuju kad nemaju gramofone, odgovor je bio kako omot vinila izlože svima da vide dok se u CD playeru vrti CD.
Bilo bi zgodno doznati tko kod nas kupuje vinile, ali kako čak i second hand prodavaonice možemo nabrojati na prste jedne ruke, a o neovisnima možemo samo maštati, ovakvo istraživanje teško da bi našlo dovoljno ispitanika. Ili se ipak varamo?