Zašto generacija Z više ne bira partijanje na Ibizi?
Sve više pripadnika generacije Z odlučuje se za putovanja s dubljim smislom
Ibiza, Mykonos i slične destinacije dugo su bile sinonim za nezaboravne partije, glasnu glazbu i razuzdane noćne provode. No. čini se da se trendovi mijenjaju.
Sve više mladih putnika iz generacije Z okreće leđa tradicionalnim partijanerskim destinacijama i umjesto toga bira putovanja ispunjena kulturnim sadržajem, prirodom, wellnessom i osobnim razvojem.
Milenijalci izražavaju nezadovoljstvo zbog smanjenog interesa generacije Z za noćni život i klubove, smatrajući da to negativno utječe na kulturu izlazaka.
Zašto Gen Z više ne bira Ibizu?
Prema nedavnom istraživanju koje je prenio britanski Mirror, sve više pripadnika generacije Z (rođenih od sredine 1990-ih do ranih 2010-ih) odlučuje se za putovanja s dubljim smislom. Umorni od prenapuhanih cijena, gužvi, površnih doživljaja i iscrpljujućih tuluma, mladi traže autentičnost, sigurnost i balans.
“Ne putujemo više samo radi zabave. Želimo upoznati lokalnu kulturu, jesti domaću hranu, razgovarati s lokalnim ljudima i istinski doživjeti mjesto koje posjećujemo“, istaknula je jedna ispitanica u istraživanju.
Nova filozofija odmora
Za razliku od prethodnih generacija koje su često naginjale hedonizmu, Gen Z je skloniji održivosti, introspektivnosti i zdravlju. Umjesto klubova s tisućama ljudi, sve češće biraju jutarnje joge na plaži, radionice keramike u ruralnim krajevima ili planinarenja u prirodi. Destinacije poput Islanda, Portugala, Slovenije i Gruzije dobivaju na popularnosti upravo zbog spoja prirodne ljepote i kulturne raznolikosti.
Autentičnost je postala nova valuta na Instagramu i TikToku
Uloga društvenih mreža
Zanimljivo je da i društvene mreže, iako često optuživane za plitkost, imaju ulogu u ovoj promjeni. Mladi više ne dijele fotografije s pjena partyja, već snimke lokalnih umjetnika, tihe zalaske sunca i zanimljive susrete s mještanima. Autentičnost je postala nova valuta na Instagramu i TikToku.
Hoće li Ibiza preživjeti?
Iako će party destinacije poput Ibize uvijek imati svoju publiku, jasno je da dolazi do pomaka. Turističke zajednice koje žele privući mlađu publiku morat će se prilagoditi – ponuditi više sadržaja koji promiču kulturnu razmjenu, ekologiju, lokalnu gastronomiju i unutarnji mir.