Kompilacija Dekmantel Ten – uvod u jednu od najpromišljenijih i najpristupačnijih institucija elektroničke glazbe
Dekmantel je nedavno izdao složenu kompilaciju Dekmantel Ten: A Decade of Dekmantel Festival
Dekmantel je elektronička institucija koja uspijeva ugoditi kako ljubiteljima ljetnih partya, tako i omamljenim čudacima. Počelo je kao serijal partya koji se održavao po raznim lokacijama, a pokrenuli su je haaški domorodci Thomas Martojo i Casper Tielrooij 2007.
Kao label je Dekmantel odigrao ključnu ulogu u podizanju karijera DJ-a Pythona, Roze Terenzi, Jexa Opolisa i mnogih drugih do samog vrha
Do 2009. proširila se na izdavačku kuću s izdanjima San Propera, Juju & Jordasha, Vakule i drugih. 2014. zatekla je Dekmantel kako testira vode na punom festivalu, u pokušaju da oživi amsterdamsku plesnu scenu. Trodnevni koncept bio je uspješan i pretvorio se u godišnji događaj. Od tada je Dekmantel postao bastion za dobro raspoloženje.
Kao label je Dekmantel odigrao ključnu ulogu u podizanju karijera DJ-a Pythona, Roze Terenzi, Jexa Opolisa i mnogih drugih do samog vrha. “Uvijek tražimo nove umjetnike kako bismo vidjeli možemo li im pomoći da se uzdignu od lokalnih umjetnika koji su počeli stvarati glazbu do nekoga tko ima međunarodne turneje i možda može imati velika mjesta na našem festivalu,” kaže Olf van Elden. Radi kao A&R za Dekmantel nakon što se uključio kao nusproizvod DJ-iranja pod nadimkom Interstellar Funk. Za razliku od mnogih etiketa, Dekmantel svojim umjetnicima daje alate za rezerviranje turneja i podizanje brenda; dugoročni ciljevi su prioritet, a Dekmantel je resurs od 360 stupnjeva koji uzima u obzir dugovječnost prije uključivanja pridošlice u okrilje.
Osim njegove početne težine, prva stvar koja me zadivi kod Dekmantel Ten-a je kako je kompilacija zamišljena
Festival Dekmantel 2024. bio je posebno impresivan. U čast obilježavanja desetljeća se događaj protegnuo na 10 dana, umjesto povijesna tri. Crkve, tvornice streljiva i dijelovi šuma postali su upečatljive pozadine za nastupe raznih umjetnika od Kali Malone do Joy Orbison i DJ Sprinklesa.
Dekmantel je, također, nedavno izdao složenu kompilaciju Dekmantel Ten: A Decade of Dekmantel Festival, koja se pojavila na policama nedugo nakon završetka svečanosti. Ploča je oživjela za nešto više od dva mjeseca, van Elden je izveo zastrašujući zadatak u kratkom roku. Box set navodi kao jedan od najambicioznijih projekata iza kojih Dekmantel stoji. “Bili smo jako impresionirani svima koji su rekli da”. Obuhvaća 43 dosad neslušane pjesme hvaljenih ličnosti, od kojih su sve izvodile na Dekmantelu. Tri sata i 43 minute kitnjaste glazbe raspoređeno je na sedam diskova, koji uključuju doprinose onoga što van Elden kategorizira kao “legende”, “talenti” i “novi umjetnici”.
Dekmantel Ten ukazuje na drastične načine na koje se dance glazba razvila nakon pandemije
Osim njegove početne težine, prva stvar koja me zadivi kod Dekmantel Ten-a je kako je kompilacija zamišljena. Ploča je na početku puna živahnih pjesama Young Marca, Palms Tracksa i Eris Drew i Octo Octa. Ali kako napreduje, slušatelja vodi na mračno putovanje. Iako su poznati po svom IDM-u u sivim tonovima, Sky H1 i Lee Gamble zamišljeno preuzimaju bubanj i bas. Ima i dosta tutnjave kojoj se možete prepustiti; Nick León, Verraco i Wata Igarashi nude posebno niske, iskrivljene melodije. Dekmantel Ten završava u blagoj noti, s oštrom DJ Python pjesmom “Mare” — jednom od najintrospektivnijih pjesama Briana Piñeyra od njegovog Luis EP-a iz 2022., 057 (Schwyn) .
Dekmantel Ten ukazuje na drastične načine na koje se dance glazba razvila nakon pandemije. Na novoj kompilaciji ritmovi su brzi, sintisajzeri su netaknuti, a sveobuhvatna bit je duboka i kontemplativna. To je snimka budućih tekstura koje se vrte u stvarnom vremenu, prenosi Ted Davis za Stereogum.