Logic Vs. Cubase
Logic je nesumnjivo jedan od superiornijih alata za produkciju glazbe, bilo elektronicke ili 'konvencionalne'. However, mislim da je svojim funkcijama namijenjen prvenstveno producentima elektronske glazbe.
Ono sto je najzanimljivije kod Logic-a je definitivno Environment. To je Logic-ov trademark i po tome je jedinstven u moru multitrack recordera i sequencera. Environment dopusta potpuno podesavajuci flowchart i time daje apsolutnu kontrolu nad sistemskim signal flow om! Environment je jedan od glavnih razloga zasto novi useri odustaju od Logic-a. Treba biti maksimalno motiviran i uporan da se konfigurira najosnovniji workspace. Zamislite da imate slikarsko platno (sequencer) i da morate naslikati nesto. E sad zamislite da morate napraviti kistove i boju (environment) kako bi naslikali nesto! Iako vec postoji default konfiguracija, da bi se ustedjelo na resursima treba pravilno konfigurirati flowchart, tj. Napraviti osobni setup Environmenta koji najbolje odgovara useru i konfiguraciji computera.
Logic se ne razlikuje puno od Cubase SX-a, osim Environmenta i daleko boljoj izvedbi SysEx-a i ostalih naprednih midi funkcija, ciji puni potencijal dolazi do izrazaja u interakciji sa hardware-om. Ali u principu koncept je isti. Logic je nesumnjivo superioran u interakciji sa hardware-om, ali kad je rijec o soft (software) produkciji ili produkciji 'konvencionalne' glazbe, Cubase SX dominira. Ta 2 programa imaju gotovo identicne MIDI i audio funkcije, osim sto Logic ima malo napredniji multidriver 32-bit-ni Audio Engine, dok CSX (Cubase SX) procesira u 24-bit-noj rezoluciji uz mogucnost koristenja Steinberg TrueTape 32-bit-nog modula koji emulira zvuk DAT recordera i ima utjecaja cak i ako hardware (soundcard) podrzava samo 16-bit-nu rezoluciju! 32-bit-no procesiranje je nepotrebno jer se 24-bit smatra DVD kvalitetom, a veca rezolucija od toga se ne ocitava na vecini reprodukcijskih sistema.
Svaku ideju mozete realizirati detaljno u Cubase-u i Logic-u (ako se radi o soft produkciji of course, jer je Cubase u odnosu na Logic malo sloppy u interakciji sa hardware-om (pritom mislim na samplere i syntheve) i ima fiksni flowchart). However, Cubase je ekspresni alat za realiziranje ideja, flexibilan, user friendly i ekstremno efikasan. Logic-ov mixer je nista u usporedbi sa Cubase-ovim i kod Logic-a je nekako neprakticno sto bouncira u real-time-u i dithering sistemi se dodaju tijekom bounciranja, dok Cubase ima 2 post-(master)fader slota za dithering sistem i eventualno koji kompresor, eq ili ultramaximizer.
Furthermore, treba imati prilicno mocnu masinu za Logic, dok je Cubase fleksibilan i njegove bypass funkcije, za razliku od Logic-ovih, potpuno izbacuju bypass-irane fx-e iz memory circuit-a i sto je najvaznije, kad ih opet vratite online, samo exportirate bez problema, jer CSX ne exportira u real-time-u. Integrirani Emagic-ovi VST instrumenti u Logic-u su nula u usporedbi sa Steinberg-ovim u CSX-u. Emagic-ovi su zahtjevni i redovito daju lo-fi hard zvuk. Imaju dosta kreativno smisljenih parametara, ali akcent je na vizualnom dojmu, sto oduzima dosta memorije.
CSX ima VST System Link, sto omogucava interakciju izmedu 2 ili vise computera sa CSX sistemom, s time da jedan sluzi kao sequencer, a drugi kao VST Rack. Pametna distribucija resursa. CSX je bolji u ulozi digital sound editora i post-production systema sa podesavajucim
surround konfiguracijama (iako i Logic sadrzi tu funkciju).
Zakljucak: Ova dva najpopularnija sequencera se ne razlikuju gotovo ni u cemu kad je rijec o kreativnom procesu, osim u interface-u i njima svojstvenim funkcijama i specifikacijama. Oba su izuzetno kvalitetna i efikasna i samo je rijec o subjektivnoj procjeni i o tome prakticirate li soft ili hard produkciju prilikom opredjeljenja za neki od njih dvoje. Ja se osobno ne mogu odluciti i zato koristim oboje. Ipak svaki od njih ima svoj specificni zvuk i nacin rada. It's all good! However, mislim da je u ovom dvoboju, u foto-finishu, Logic odnio pobjedu.
Autor: Mario ([email protected])
Ono sto je najzanimljivije kod Logic-a je definitivno Environment. To je Logic-ov trademark i po tome je jedinstven u moru multitrack recordera i sequencera. Environment dopusta potpuno podesavajuci flowchart i time daje apsolutnu kontrolu nad sistemskim signal flow om! Environment je jedan od glavnih razloga zasto novi useri odustaju od Logic-a. Treba biti maksimalno motiviran i uporan da se konfigurira najosnovniji workspace. Zamislite da imate slikarsko platno (sequencer) i da morate naslikati nesto. E sad zamislite da morate napraviti kistove i boju (environment) kako bi naslikali nesto! Iako vec postoji default konfiguracija, da bi se ustedjelo na resursima treba pravilno konfigurirati flowchart, tj. Napraviti osobni setup Environmenta koji najbolje odgovara useru i konfiguraciji computera.
Ta 2 programa imaju gotovo identicne MIDI i audio funkcije, osim sto Logic ima malo napredniji multidriver 32-bit-ni Audio Engine, dok CSX (Cubase SX) procesira u 24-bit-noj rezoluciji uz mogucnost koristenja Steinberg TrueTape 32-bit-nog modula koji emulira zvuk DAT recordera i ima utjecaja cak i ako hardware (soundcard) podrzava samo 16-bit-nu rezoluciju! 32-bit-no procesiranje je nepotrebno jer se 24-bit smatra DVD kvalitetom, a veca rezolucija od toga se ne ocitava na vecini reprodukcijskih sistema.
Svaku ideju mozete realizirati detaljno u Cubase-u i Logic-u (ako se radi o soft produkciji of course, jer je Cubase u odnosu na Logic malo sloppy u interakciji sa hardware-om (pritom mislim na samplere i syntheve) i ima fiksni flowchart). However, Cubase je ekspresni alat za realiziranje ideja, flexibilan, user friendly i ekstremno efikasan. Logic-ov mixer je nista u usporedbi sa Cubase-ovim i kod Logic-a je nekako neprakticno sto bouncira u real-time-u i dithering sistemi se dodaju tijekom bounciranja, dok Cubase ima 2 post-(master)fader slota za dithering sistem i eventualno koji kompresor, eq ili ultramaximizer.
Furthermore, treba imati prilicno mocnu masinu za Logic, dok je Cubase fleksibilan i njegove bypass funkcije, za razliku od Logic-ovih, potpuno izbacuju bypass-irane fx-e iz memory circuit-a i sto je najvaznije, kad ih opet vratite online, samo exportirate bez problema, jer CSX ne exportira u real-time-u. Integrirani Emagic-ovi VST instrumenti u Logic-u su nula u usporedbi sa Steinberg-ovim u CSX-u. Emagic-ovi su zahtjevni i redovito daju lo-fi hard zvuk. Imaju dosta kreativno smisljenih parametara, ali akcent je na vizualnom dojmu, sto oduzima dosta memorije.
CSX ima VST System Link, sto omogucava interakciju izmedu 2 ili vise computera sa CSX sistemom, s time da jedan sluzi kao sequencer, a drugi kao VST Rack. Pametna distribucija resursa. CSX je bolji u ulozi digital sound editora i post-production systema sa podesavajucim
surround konfiguracijama (iako i Logic sadrzi tu funkciju).
Zakljucak: Ova dva najpopularnija sequencera se ne razlikuju gotovo ni u cemu kad je rijec o kreativnom procesu, osim u interface-u i njima svojstvenim funkcijama i specifikacijama. Oba su izuzetno kvalitetna i efikasna i samo je rijec o subjektivnoj procjeni i o tome prakticirate li soft ili hard produkciju prilikom opredjeljenja za neki od njih dvoje. Ja se osobno ne mogu odluciti i zato koristim oboje. Ipak svaki od njih ima svoj specificni zvuk i nacin rada. It's all good! However, mislim da je u ovom dvoboju, u foto-finishu, Logic odnio pobjedu.
Autor: Mario ([email protected])